BENVINGUTS I BENVINGUDES AL BLOC DE MÚSICA DE L'ESCOLA CERVANTES DE DÉNIA

Recull d'activitats musicals, des d'on volem donar a conèixer alguns dels recursos que utilitzem a l'aula. Així que, obriu tots els sentits, desperteu la ment i... a viure la música!!!

21 abr 2020

IMPORTANT: MÚSICA A EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Segons el  Decret 108/2014  que establix el currículum i desplega l'ordenació general de l'Educació Primària a la  Comunitat Valenciana, dins de l'àrea d'educació artística, la música té tres blocs de continguts:

1.- Escolta:  Desenrotlla  aspectes relacionats amb les capacitats d' observació i reconeixement auditiu que permeten entendre les distintes manifestacions musicals i disfrutar d 'estes. Seria l'eix referit a la percepció musical.
 
2.- Interpretació musical: comprén processos expressius  i“” creatius, com la interpretació, improvisació i creació a través de la veu, el cos,  els instruments musicals i altres dispositius electrònics, per mitjà del coneixement i la utilització de codis i tècniques específics. 

3.- Moviment i la dansa , comprén el desenrotllament de “”les capacitats expressives i creatives a través del moviment i la dansa, des d'un plantejament semblant quant als processos, els codis i les tècniques.

Ambdós blocs( Interpretació i Moviment i dansa) poden englobar-se dins de l'eix de l' expressió musical.’’“” 

Estos dos eixos, perceptiu i expressiu, estan estretament vinculats i es retroalimenten, la qual cosa ha de proporcionar una visió global de l 'àrea per mitjà de la integració dels tres.

En el dia a dia de l'aula, en les activitats presencials, cada trimestre treballem els tres aspectes per igual i l'avaluació és la mitjana dels tres.

A partir d'ara, i per facilitar la comprensió dels continguts que estem treballant des de casa, associarem les activitats proposades cada setmana al bloc de contingut que hem treballat de manera prioritària. Així:
- La primera activitat: Musicervantesdesdescasa1: Depende de los dos,  era del bloc de contingut:

- La segona setmana: Musicervantesdesdecasa2: Percussió corporal, era del bloc:

 - Després, amb Musicervantesdesdecasa3: Identificació de notes al pentagrama, vam treballar el bloc:
- La setmana següent: Musicervantesdesdecasa4: Cançons de Pasqua. Les activitats anaven encaminades a cantar, ballar i recordar cançons típiques de l'època, de forma que es treballaven continguts dels tres blocs:



No hay comentarios:

Publicar un comentario